واقعیت مجازی

در حال حاضر تنها دو راه برای معرفی واقعیت مجازی وجود دارد. یکی توضیح واقعی و علمی راه ها و متد ها و همچنین تکنولوژی های مؤثر در واقعیت مجازی است. اما این تکنولوژی جدید هدف دیگری را دنبال می کند و آن: سفر به دنیاهای جدید است.

اما راه دوم در توضیح واقعیت مجازی، تصور تاثیر آن بر روی بازی های رایانه ایست و ما به دلیل علاقه مان به بازی ها، راه دوم را انتخاب می کنیم!

شاید واقعیت مجازی یک تکنولوژی جدید به نظر آید، اما طراحی و ایده ی آن به مدت ها پیش باز میگردد. رویای اینکه یک کلاه و یا هدست را روی سر بگذارید و وارد یک دنیای دیگر شوید، قهرمانی کنید و آن طور که خود می خواهید زندگی نمایید؛ خیلی قبل تر از اینکه بازی های رایانه ای اولیه نیز پا به عرصه ی وجود بگذارند، همواره ذهن آدمی را مشغول کرده بود. در طی چند سال اخیر نیز ارتش های بزرگ جهان، از این تکنولوژی در تربیت سربازان خود استفاده می کنند، اما می توان رد آن را در فیلم های قدیمی علمی تخیلی دید.

در مورد بازی های رایانه ای، مفهوم سرعت بسیار مهم است. برای مثال برخی از عناوین شوتر اول شخص عمیق را که در نسل قبلی منتشر شدند در نظر بگیرید. سقوط هلیکوپتر را در مرحله ی معروف Call of Duty: Modern Warfare را به یاد دارید؟ که چگونه اوضاع هر لحظه رو به وخامت می رفت؟ حالا احساس کنید که شما همان لحظه در آن هلیکوپتر حضور داشتید. یا تک تک قدم هایی را که برای خروج از بازی City 17 و بازگشت به Half Life 2 بر داشتید را متصور شوید؟ فکر کنید که این شما بودید که تمام آن قدم ها را برداشتید!